czwartek, 15 stycznia 2015

Najlepsza inwestycja


Prawda niestety jest taka że niema jednego najlepszego sposobu dla każdego. Więc przemyślenia które dziś piszę są tylko i wyłącznie z mojego własnego punktu widzenia.

Przeglądałem przez ostatnie kilka miesięcy wiele opcji. Konta oszczędnościowe, lokaty, fundusze inwestycyjne, inwestycje w złoto/srebro, alkohole, Antyki, samodzielna gra na giełdzie, fundusze emerytalne IKE i IKZE. Nie o wszystkim pisałem ale na dziś dzień nie widzę w tym wszystkim zbyt dużego potencjału ponad zabezpieczenie przed inflacją. Jedynie poza osobistym graniem na giełdzie ale to tylko potencjalnie bo sam kiedyś troszkę grałem i wiem że to ciężki kawałek chleba dla biednych płotek wśród grubych ryb. ;))

Często mówi się że inwestycja w siebie jest najlepsza. Może i coś w tym jest. Ale nie wierzyłbym w to ślepo. Bo i tu trzeba trafić. Więc do czego zmierzam? Myślę że już wiesz. Inwestycja w własny biznes wydaje mi się najodpowiedniejszą inwestycją dla mnie na dziś. Ale czy to znaczy że wyjmę od razu całą kasę z konta oszczędnościowego i zainwestuje całość w mój nowy projekt? I nigdy nie pomyślę już o innych opcjach? Zdecydowanie nie. Inne opcje poczekają na lepsze czasy. Wciąż czekam aż nasza Polska giełda wejdzie znowu w Hosse, wskoczę w nią wtedy około połową swoich oszczędności ale do tego czasu zbieram "poduszkę finansową" na koncie oszczędnościowym i pracuję nad projektem e-sklepu/wydawnictwa książek. Dlatego też mam mniej czasu na pisanie niż mi się wydawało że będę miał. Ale cele na ten miesiąc już powoli spełniam. (Ps zgodnie z sugestią z komentarza dodałem też zakładkę "Autor" na blogu)

Kupiłem hosting i domene od hostinghouse.pl i wydałem na nie o dziwo tylko 66zł  Ale spokojnie nie dałem wrobić się w sytuacje w której przedłużenia w przyszłym roku będą kosztowały 400zł. Za przedłużenia zapłacę około 100zł rocznie, przy dzisiejszym cenniku. Pytanie tylko jaka jest jakość ich usług? Czytając opinie w sieci nie zauważyłem niczego niepokojącego, odwiedziłem też strony firm które korzystają z ich usług i muszę powiedzieć że wszystko wygląda ok. Teraz czekam tylko aż przelew do nich dojdzie i zacznę pracować nad stroną. Planuje postawić to wszystko na razie na szablonie wordpressa który znalazłem w sieci, dla zainteresowanych jest to szablon "Publisher" od Templatic.com

Planuje serie wpisów o analizie swot oraz analizie rynku i strategii marketingowej. Głównie dlatego że są to rzeczy którymi aktualnie będę się zajmował podczas realizacji tego projektu. Oczywiście w między czasie pojawi się też pewnie artykuł o inwestowaniu w złoto, i zarządzaniu własnym czasem bo to rzeczy którymi się interesuje a z ostatnią walczę :D

5 komentarzy:

  1. Po nacjonalizacji OFE też jak na razie nie widzę wielkich możliwości inwestycyjnych na GPW. Biznes to najlepsza inwestycja a lokaty traktuje jako zabezpieczenie oszczędności przed inflacją.

    OdpowiedzUsuń
  2. dokładnie tak jak mówisz, miło że się wypowiedziałeś dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Piotrze za ten wpis, myślę, że zgadzam się z tymi wnioskami co do inwestowania. Moim zdaniem dwie najlepsze inwestycje to w: a) siebie, b) własne aktywa - działalność dochodową ;) Oba te rodzaje inwestycji sprawiają, że się rozwijamy a przy tym budujemy nasze własne metody zarabiania i pomnażania kapitału. Reszta to przysłowiowa wiśnia na torcie, w przypadku jeśli samodzielnie mamy wchodzić w temat i popełniać błędy na własny koszt. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Michał trafiłeś doskonale z tym porównaniem "wiśnia na torcie" Widzę też że interesujesz się inwestowaniem w antyki. Świetny temat. Byłem u Ciebie i jeszcze na pewno wrócę jestem ciekawy kolejnych twoich wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć...

    Okazje rzeczywiście się trafiają, jednak zgodnie z myślą tego artykułu, nie są okazją dla każdego portfela. Wszystko zależy od tego jaką strategię przyjął inwestor, jak zbudował swój portfel i jaki kapitał może poświęcić by nie łamać zasad zarządzania ryzykiem.

    OdpowiedzUsuń