poniedziałek, 22 września 2014

Jak napisać e-poradnik dzięki mapie myśli

Cześć, w  ostatnim artykule pisałem o 4 gatunkach literackich które przynoszą najwięcej zysku. W praktyce wygląda to tak że masz wybór pomiędzy dwoma opcjami napisać poradnik (Czym zajmiemy się dziś) lub napisać powieść na co przyjdzie jeszcze czas w przyszłości.

Zanim zaczniemy się zagłębiać w temat pierw małe przypomnienie tak jak pisałem w poprzednim artykule pierwszym krokiem w wybieraniu tematu jest określenie swoich mocnych stron i dziedzin w których czujemy się ekspertami, kolejnym krokiem będzie wybranie tematów lub problemów jakie ktoś może mieć w twojej eksperckiej dziedzinie. Kiedy już skończą Ci się twoje własne pomysły wejdź na forum twojej wybranej dziedziny, sprawdź jakie problemy i pytania pojawiają się najczęściej i skorzystaj z tej wiedzy żeby dać ludziom to czego szukają. Pamiętam że kiedy ja sam wybierałem temat do swojej własnej książki dodatkowo zastanawiałem się także nad tym jaki "charakter" chcę żeby poradnik przedstawiał, Czy ma to być raczej praca naukowa poparta badaniami i statystykami czy może księga nieczystych zagrań lub zwyczajny poradnik koszenia trawy krok po kroku.

Moją sugestią będzie stworzenie mapy myśli wokół twojej wybranej dziedziny, Będzie ona nieocenioną pomocą w wyborze tematu, pozwoli Ci zebrać pomysły w jednym miejscu część z tematów będzie się bardzo blisko pokrywać i będziesz mógł ich użyć jako rozdziałów książki, mapa myśli pomoże Ci także z wyborem tytułu dla twojego dzieła jest to nie ocenione narzędzie w procesie twórczym. Nic tak nie porządkuje myśli i nie pobudza kreatywności jak praca nad porządną mapą myśli. A to przykład mapy myśli pod książkę o relacjach damsko-męskich

1 komentarz: